דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


על בנקים ויחסי ציבור 

מאת    [ 03/03/2008 ]

מילים במאמר: 556   [ נצפה 3902 פעמים ]

על בנקים ויחסי ציבור.

כסף. כסף היא מילה בעלת מטען רב. מי שאין לו רוצה שיהיה לו, מי שיש לו רוצה עוד וכולם גם יחד במרוץ תמידי להשגתו. התחושות והאסוציאציות המלוות את רוב הציבור לשמע המילה הזו הן בד"כ לא נעימות. רוב הציבור חושש מפני רמאות, גניבה וניצול כאשר נושא הכסף עולה לדיון.
התנהלות הבנקים אינה תורמת לתחושה הכללית הקיימת בקרב הציבור בכל הקשור לכסף, ההיפך הוא הנכון. הבנק מדבר בשפה מאוד מסוימת, עם טרמינולוגיה מקצועית שברובה אינה מוכרת ומובנת ללקוחות הבנקים. חוסר ההבנה בקרב הציבור את "שפת הבנקים" והמסתורין שאופף את התנהלות הבנק ואת ניהול הכספים בו, מוסיף ומכביד על התחושות המעיקות הנלוות לכסף לבדו.
הדבר גורם לבנק להיתפס בעיני הציבור כגוף שכל עניינו הוא כסף, ניצול וגדילה כלכלית על גבו של האזרח הפשוט.
תפיסת הציבור הרחב את נושא הבנקים ומטרתם מביא אותנו ליחסי ציבור.

יחסי ציבור בהגדרה הם: הבאת דברים טובים לידיעת הציבור ויצירת הסכמה לקבל בקרב קהל המטרה. יחסי ציבור הם כלי הכרחי כדי לעזור לחברה, גדולה ככל שתהיה, להעביר את רעיונותיה ומוצריה לאחרים. עולם הבנקאות צריך לפעול באופן מיוחד בטכניקות יחסי ציבור, כדי להביא לידיעת הציבור את מעשיו ולבנות את המסרים התקשורתיים שלו לפי נתונים מדויקים ואמיתיים תוך שקיפות מלאה בהתנהלות הבנק. זאת, כדי לשקם את אמון הציבור בבנקים ורכישתו מחדש.

כסף מייצג דברים. כסף הוא תחליף של דברים או שירותים, הוא הומצא כדי לייעל את שיטות החליפין שהיו נהוגות בעבר. אם בעבר נתת קמח תמורת סוכר ו3 גמלים תמורת בית חימר, הרי שהיום כסף הוא מכנה משותף לאומי ובין לאומי שבעזרתו מתקיים חליפין.
בנקים קמו בתחילה כדי לשמור ולהגן על כספי הציבור מתוך צורך אמיתי שהיה קיים. בהמשך הדרך הבנקים פותחו והתייעלו בעזרה ללקוחות בניהול נכון של כספם והשקעתו בצורה מושכלת שתניב רווחים עתידיים. חשוב לזכור אם כן, שהבנק קם ביסודו כדי לתת שירות לציבור בכל הנוגע לכסף .אנו נמצאים כיום בתקופה בה בנקים הבינו את זה, הם מטפחים את מערך השירות ללקוחות כמדיניות חברה ובתוך הסניפים, אבל דרוש הרבה יותר משינוי במערך השירות.

הבנק צריך לעבוד בשקיפות מלאה עם לקוחותיו. משמעות הדבר שאחריותו של הבנק לוודא שהלקוח מבין כל חיוב, כל עמלה, כל תשלום וכל שינוי המתבצע בחשבונו. הבנק צריך להסביר ללקוח כיצד הדברים מתבצעים ולדווח לו ברגע הביצוע. רק בצורה הזו ובאופן הדרגתי יוחזר וישוקם אמון הלקוח בבנק. יש להימנע ממסתורין, מדו"חות והסכמים הכתובים בלשון לא מובנת , אלו הן פעולות מפחיתות אמון היוצרות התמרמרות ותסכול בקרב הלקוחות.
בהמשך ישיר לשיקום אמון הציבור יש לבצע פעולות הסברה ומתן מידע ברור לציבור להעלאת המודעות לשינוי המתחולל וליצירת הסכמה בקרב הציבור שתשנה את דעתו על הבנקים ותיצור רצון לקבלה.

ולבסוף, אחריות חברתית. הבנקים צריכים להשתמש בכוחם הרב לתרומה וסיוע בתחום החינוך, התרבות והאמנות. על הבנק להיות מוכר עם פרויקט חינוכי ותרבותי כלשהו.ישנו ערך מוסף עסקי שמקבל ארגון כתוצאה מתרומה למטרות חשבות בחברה, וזאת מעבר לסיפוק הרב ולעזרה האמיתית.

איך עושים את זה?
ייתכן ואין באמור לעיל כל חידוש, החידוש האמיתי הוא בדרך ובשיטה הנחוצה להשגת הדברים.
עם יחסי ציבור מקצועיים ואיכותיים תבנה אסטרטגיה מתאימה לבנק, ייקבעו יעדים אליהם הבנק שואף להגיע ותבנה הדרך להשגת כל אחד מהיעדים הללו. יחסי ציבור הם טכניקה ושורת אמצעים לקידום ובניית מוניטין חיובי למוצר, אדם, ארגון וחברה בקרב קהלי מטרה רלוונטיים. גם הבנקים זקוקים ליחסי ציבור. הבעיה השכיחה היא שהבנקים מבזבזים הון תועפות על פירסום במחשבה שאלו הם יחסי צבור. זוהי טעות אמיתית. התוצאה האמיתית של יחסי הציבור תהיה שינוי התפיסה, ההסכמה והקבלה של הבנק בקרב לקוחותיו.





יעל לוטן - מנכ"לית
לוטן תדמיות בע"מ
03-5667474
Lotan@lotan.org.il





יעל לוטן הינה המייסדת והמנהלת של לוטן תדמיות.
יעל בוגרת לימודי חינוך, למדה באקדמיה לאומנות בצלאל ולימודי תקשורת בניו-יורק, עוסקת בענף יחסי הציבור כבר 20 שנה. היא רואה ביחסי הציבור ובדוברות חלק חיוני ובלתי נפרד מפעילותו של כל ארגון המביאים לתדמית חיובית ואהדה ציבורית. הכישורים והניסיון הרב שצברה יעל מאפשרים לה הבנה יצירתית מיוחדת למקצוע והישגים מרשימים. קשריה בעולם העסקים, התקשורת והתרבות מאפשרים מגוון רחב של שירותים הנושקים לעולם התקשורת ההבנה שיחסי ציבור הם מוצר מדיד, איכותי ומדויק, היא ההצלחה של לוטן.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב